Saturday, May 1, 2010

pasar malam: ROS

bonjour!

ni la suasana pasar malam kat tempat aku

kali ni aku nak share ngan korang semua rutin aku tiap kali menjelang hujung minggu. tiap hari sabtu, aku ngn geng2 keras aku pergi menyerang pasar malam Tanjung Malim. serang makanan ok.hehe. dan tiap kali aku pergi, wajib beli Nasi Lemak Kukus ngan satay. aku nih memang peminat setia nasi lemak kukus. tapi kat mak cik sorang ni je la. memang sedap. rasanya takde sape yang bole lawan.ada umph!haha. cakap je nasik lemak kukus Tanjung Malim, semua orang kenal. tak kira, melayu, cina, india semua bantai makan. nanti kalo korang ada pergi Tanjung Malim, aku sudi blanje ktrg makan nasik lemak ni.

kereta banyak sangat sampai jalan pun sesak. Tanjung Malim ni kecik jer

tadi aku ingat tak ramai orang kat pasar malam. sampai aku kat pekan, mak oi! ramainya orang! nak jalan pun susah. dah la baru lepas hujan. tapi yang ramainya family-family ngan budak sekolah. budak UPSI aku tengok sikit je sebab ramai dah habis exam. aku? next week ada satu paper g! uwaaa. aku tak puas hati sikit la. dulu time aku masih tahun1 tahun 2, aku tengok senior2 ramai yang habis paper awal. tapi sekarang ni, aku dah jadi senior, aku pulak last habis paper. memang tak adil la!

name tag time aku ROS nanti. call me Cikgu Farneezah ok?

ROS? mesti korang tak tau ape tu ROS. bukan bungan ros ok? ROS ni singkatan untuk Rancangan Orientasi Sekolah. kalau budak-budak yang ambil kos pendidikan atau budak-budak maktab confirm tau ape tu ros.hehe. cuti sem kali ni aku terpaksa buat ros 2minggu dari 21 june sampai 2 july. aku buat kat SMK Bekenu. dekat je dari rumah aku. hehe. rasa xsabar pulak nak buat ros. fyi, time ros ni, aku xpergi mengajar budak-budak. just observe cara cikgu lain mengajar. pastu buat report. tapi time taklimat haritu, lecturer aku cakap kena mintak kat cikgu yang jaga kite bagi kebenaran ajar satu masa. tu la yang buat aku berdebar-debar. sebelum ni xpernah mengajar kat sekolah. tapi aku akan buat yang terbaik! hehe

love,
emma

1 Comments:

Blogger .:: dieylah :: said...

boleh la kmk g sia ktk spon ma oo..hihihi

June 15, 2010 at 10:29 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home