Thursday, April 15, 2010

CINTA: maaf


terlalu senang mengungkapkan kata-kata maaf
terlalu senang...
kenapa kau buat aku begini,
sakit, hati ini sakit,
sakit untuk disakiti lagi..

butakah aku?
buta untuk menilai dirimu,
ya, aku buta,
kerana cinta yang telah kau berikan.

takutkah aku?
takut untuk menghadapi keadaan yang sebenar,
ya, aku takut,
takut untuk melalui hidup tanpamu.

Penciptaku,
berikanlah hambaMU ini kekuatan,
kekuatan untuk menempuh segala dugaan yang Engkau berikan,
jangan biarkan aku lalai dan alpa dengan permainan lelaki,
Penciptaku,
berikanlah hambaMU ini ketabahan,
ketabahan untuk menempuh segala kenyataan yang pahit untukku,
jangan biarkan aku tunduk dengan sandiwara lelaki,
aku tahu aku selemah-lemah wanita.

Labels:

2 Comments:

Blogger hana devushka said...

tabah kan hati, irma..

April 15, 2010 at 10:03 AM  
Blogger irma farneezah said...

asmak, thanks ;)

April 15, 2010 at 1:54 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home